Dubrovačkom tramvaju na današnji su dan 1970. godine otkazale kočnice i srušio se u park na Pilama
Dubrovački tramvaj pušten je u javni promet na svečan način u četvrtak 22. prosinca 1910. godine. Prva tramvajska kola stigla su tog dana iz remize u Gružu na Pile u 11,30. Ta je prva tramvajska kola dočekalo na Pilama »brojno građanstvo« i pozdravila »glazba Gundulića«. Točno u 12 sati krenula su ta kola s Pila prema Gružu u svoju prvu redovnu vožnju. Toga dana, poslije podne, prevezlo se tramvajem ukupno »do 3000 ljudi«362. Početak tramvajskog prometa na dubrovačkom području bio je velik događaj za mali Dubrovnik. Bio bi to velik događaj i za mnoge druge, pa i višestruko veće gradove od Dubrovnika, koji do tada nisu imali takvo moderno prometno sredstvo u svom javnom prometu. Dubrovački tramvaj bio je ne samo prvi već i jedini tramvaj u Dalmaciji.
Šezdeset godina kasnije, usljed dotrajalosti i otkazivanja kočnica, na današnji dan, 7. ožujka 1970. godine, dogodila se prometna nesreća u kojoj je tramvaj broj 5 iskočio iz tračnica. Tom prilikom poginuo je jedan putnik, a četrnaest ih je bilo ozlijeđeno. Dva dana nakon nesreće promet na relaciji Pile – Bolnica je obustavljen, a 20. ožujka iste godine tramvajski promet u Dubrovniku je potpuno obustavljen. Jedna garnitura motornih kola (br. 7) s otvorenom prikolicom (br. 23) iz 1912. danas je izložena u Tehničkom muzeju u Zagrebu.
I dan danas imamo jedini vidljivi traga pada tramvaja. Na ogradi se na dnu rukohvata-pašamana vidi da je ugrubo obrađen sami kraj i tanji je od ostalog dijela.